Ihsanlah

Aku menyesal untuk memarahi sebuah kejadian
di kala aku menyesali kejadian tersebut.
Aku masih terlalu hijau untuk mengatakan
bahawa aku ini seorang yang amat
wibawa dalam sesebuah bidang sehingga takkan
berlalu sebarang kejadian yang tidak aku
ingini. Kesedaranku adalah dengan merasai bahawa
Tuhanku penafsir dan penggubal segala hasrat
dan kehendakku. Aku di sisiMu, Tuhan,
bukanlah siapa-siapa meski aku menduduki kerusi
presiden kabinet, cemerlang membudayakan Parlimen di
kawasan negaraku dan gemilang dalam membantu
urustadbir. Aku menyedari ini semua sehingga
kini. Suatu saat, seorang aku harus koreksi.
Ihsanlah, wahai diriku, kerana Tuhanmu jua
ihsan terhadap seorang dirimu dengan sebaiknya.

Bilik Teratai 2, UTM, Jalan Semarak, Kuala Lumpur.
Jumaat, 28 Jun 2013, jam 1.10 pagi.

Comments