Terima Kasih, Kalian

Terima kasih, kalian
di waktu aku mengusung kedukaan
rupanya ku diizinNya menziarah kalian
mencari kemeriahan dan pengertian
bahawa betapa pentingnya
hidup bersama berpayung ukhuwah
keredhaan Tuhan Maha Pencipta.

Terima kasih, kalian
kelak kalian akan mengerti seorang aku
bahawa kalian sebahagian daripadaku
kerna aku terasa kalian ini istimewa
di pelbagai aspek nyata
lantas aku tertarik untuk mencintai daerahmu
juga menyayangi seisinya.

Terima kasih, kalian
keindahan itu Allah ciptakan di sini
lalu di sinilah aku temuinya
segala keindahan, andainya tercacat
aku menerimanya seadanya
kerna kalian sepertiku jua
tiadalah istimewa kita ini
hingga Allah mengurnia redha
keistimewaan untuk kita semua.

Kolej Maryam, UIAM, Gombak, Selangor.
Rabu, 6 Februari 2013, jam 9.48 malam. 

Comments